רשלנות רפואית עורך דין
רשלנות רפואית עורך דין

החשיבות של עבודה מול עורך דין בתביעות של רשלנות רפואית

מטופלים רבים מרגישים כי במסגרת תהליך האבחון, הטיפול או המעקב הרפואי, התרחשה רשלנות רפואית שגרמה להם נזקים כאלו ואחרים. במקרים מסוימים התחושה כי נגרם למטופל עוול כתוצאה מרשלנות רפואית כה עוצמתית וברורה, עד שהמטופל הנסער לא עוצר אפילו לרגע אחד על מנת לחשב את צעדיו הבאים וממהר להגיש תלונה בגין רשלנות רפואית.

זה המקום לציין כי בכל מקרה שבו אתם מרגישים שנעשה לכם או שנגרם לכם נזק על רקע רשלנות רפואית, עורך דין הוא איש המקצוע הראשון שאתם צריכים ליצור עמו קשר. במאמר שלפניכם נסביר מדוע כך הם פני הדברים.

רשלנות רפואית עורך דין – בירור כדאיות התביעה וסיכויי ההצלחה שלה

רבים לא מודעים לכך, אבל ישנם מקרים רבים שיכולים להיחשב כרשלנות רפואית, שלעולם לא יגיעו לכותלי בית המשפט. זאת כיוון שמדובר בתביעות מורכבות ביותר, ממושכות ביותר ויקרות ביותר. אי לכך, אם סכום הפיצויים הפוטנציאלי לא גבוה במיוחד, הרי שאף עורך דין העוסק בתחום לא ישמח לנהל את התביעה.

לא אחת מדובר גם במקרים שבהם המטופל מאמין בכל מאודו שהצדק לצדו ושעליו לקבל פיצויים משמעותיים. לאור כל זאת, ישנה חשיבות עליונה בשלב הראשוני ביותר, לקבל חוות דעת מקצועית מעורך דין המתמחה בתחום, המכיר את החוקים הרלוונטיים לתביעות אלה.

בהקשר זה יש לציין בנוסף שכבר בשלב מוקדם מאוד ניתן במקרים רבים להעריך את סיכויי ההצלחה של התביעה. אם סיכויי ההצלחה של התביעה קלושים ביותר, ספק רב אם עורכי הדין העוסקים בתחום ישמחו לנהל את התביעה. כמובן שלא ניתן אף פעם לדעת מראש מה הם סיכויי ההצלחה בצורה מדויקת לחלוטין, אבל בתחום של רשלנות רפואית, רשלנות רפואית עורך דין מיומן יוכל לספק תחזית טובה כבר בשלב ראשוני מאוד.

הנחיית התובע במהלך התביעה

ישנם תובעים רבים המגישים תביעות בגין רשלנות רפואית, שלא מודעים לכך שייתכן מאוד שהם מנוטרים על ידי הצד הנתבע. כך לדוגמה אדם המתקשה בהליכה, עשוי למצוא את עצמו מצולם בזמן שהוא רוקד, לכאורה ללא כל קושי במועדון ריקודים ואפילו בשמחה משפחתית. התיעוד יוכל לשמש כראייה במסגרת המשפט, גם אם הצליח להתרומם מכיסא הגלגלים שלו למשך שניות ספורות.

כמו כן על התובע לאסוף מסמכים חשובים הרלוונטיים לתביעה, לא אחת ישנו צורך בדיבוב של עדי ראייה או בשמירת קשר צמוד עם אנשים שיוכלו לתמוך בגרסתו ועוד. הבורות בכל הקשור לתביעות של רשלנות רפואית בקרב הציבור הרחב רבה ביותר ולכן בתביעות של רשלנות רפואית, עורך דין הוא הגורם שצריך לעשות סדר בדברים. בין היתר עורך הדין צריך להסביר לתובע מה נדרש ממנו, מאילו פעולות מומלץ שיימנע וכן להסביר לו את מורכבות התביעה ואת השלבים השונים שלה, ככול שהטיפול מתקדם.

יצירת קשר עם רופא מומחה

לתביעות המוגשות בגין רשלנות רפואית יש לצרף חוות דעת רפואית. הכוונה היא למסמך מקצועי הנכתב על ידי רופא מומחה, שתחום ההתמחות שלו נוגע ישירות בתחום הרפואי שסביבו נסובה התביעה. הרופא המומחה צריך לשטוח את נסיבות המקרה, להסביר מדוע לדעתו המקצועית הרופא חרג מרמת האחריות המקצועית המוטלת עליו ונכשל במבחן הרופא הסביר וכן עליו להעריך את הנזק שגרם לתובע ולקשר בין הרשלנות לנזק שנגרם לו בקשר של סיבה ותוצאה. בין היתר תפקידו של עורך הדין הוא לקשר בין התובע לרופא המומחה, העוסק בכתיבה של חוות דעת רפואיות.

לקבלת פרטים נוספים על חשיבות העבודה מול עורך דין בתביעות של רשלנות רפואית, אתם מוזמנים ליצור קשר עם אנשי המקצוע המומחים של Sat Prep.