הגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח

אדם המעוניין להגיש תביעת רשלנות רפואית יכול לעשות זאת במסגרת דיני נזיקין. עוולת הרשלנות כוללת את חובת הזהירות, ההתרשלות וגרימת הנזק ובמקרה של ניתוח היא עשויה להסתיים בקביעת פיצויים משמעותיים

רשלנות רפואית בניתוח מתבטאת במתן שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה וגרימת נזק למטופל. במידה והנזק לא היה נגרם אלמלא הסטייה וניתן גם להוכיח יסודות של חובת הזהירות וההתרשלות, הניזוק רשאי להגיש תביעה ולדרוש פיצויים. במילים אחרות, פיצוי בנזיקין ניתן רק כאשר נגרם לתובע נזק וכאשר מוכיחים קשר סיבתי בין התנהגות המזיק לבין הנזק. רשלנות רפואית שלא מסתיימת בנזק לא מאפשרת הגשת תביעה או קבלת פיצוי כספי.

רשלנות רפואית בניתוח
רשלנות רפואית בניתוח

על מנת להגיש תביעת רשלנות רפואית בניתוח יש לפנות לאנשי מקצוע המתמחים בדיני נזיקין. עורכי דין עם ניסיון יכולים להציע מגוון שירותים עבור הלקוח ולעמוד לרשותו לכל אורך התהליך. בתביעות מן הסוג הזה יש מספר דגשים עליהם חשוב להקפיד:

א. חוות דעת מומחה – בתי המשפט מפעילים את מבחן הרופא הסביר על מנת לבדוק את ההתרשלות. המבחן הזה קובע את סטנדרט ההתנהגות המצופה שכל חריגה ממנו מהווה רשלנות. תפקידו של עורך דין הוא לעזור ללקוח למצוא רופא מומחה המסכים לכתוב את חוות הדעת. ככל שחוות הדעת מקצועית, ברורה ותומכת יותר בעמדות התביעה, כך ניתן לשפר את סיכויי ההצלחה ולקבל פיצוי כספי גבוה.

ב. מבחן הציפיות – חובת הזהירות הקונקרטית נבדקת בין כתלי בית המשפט על ידי מבחן הציפיות. במבחן הזה בית המשפט משתמש כדי לברר האם ניתן וצריך היה לצפות את הנזק. בית המשפט מביא בחשבון את הסיכונים אותם לוקחים רופאים כדי להציל את חיי המטופל, אך משתמש במבחן הציפיות לצורך איזון.

ג. איסוף מידע ומסמכים רפואיים – לא ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בניתוח ללא הצגת מידע רלוונטי ומסמכים תומכים. עורך הדין אמור לעזור ללקוח לאסוף את המסמכים ולעמוד לרשותו בכל מקרה של התלבטות. המסמכים הם הכלי העיקרי להוכחת הטענה ולהטלת האחריות על המזיק.

רשלנות רפואית בניתוח – איך בוחרים עורך דין מקצועי?

מי שרוצה לשפר את אחוזי התביעה צריך לבחור עורך דין מנוסה ומקצועי. אפשר לקבל המלצות על עורכי דין העוסקים בתחום, לתאם פגישת היכרות לא מחייבת ולהתרשם מתיקים בהם טיפל עורך הדין בעבר. יש לתת אמון רק בעורך דין מוסמך עם ניסיון מעשי בתביעות רשלנות רפואית. אלו תביעות ארוכות הנמשכות זמן רב ודורשות לא מעט משאבים נפשיים. עורך דין ברמה גבוהה יקצר את התהליך, יעזור ללקוח להציג טענה ברורה ויגדיל עבורו את הפיצוי הנקבע על ידי בית המשפט.

תביעות רשלנות רפואית בניתוח הן ללא ספק עניין מאתגר. בדיני נזיקין יש מקום לטפל בתביעות אלו בצורה עדינה, תוך היכרות עם כללי החוק.