רשלנות רפואית בניתוח פלסטי
רשלנות רפואית בניתוח פלסטי

תביעה משפטית בגין רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

אמנם בדרך כלל ניתוחים פלסטיים מבוצעים למטרות אסתטיות גרידא, אך לא אחת במהלך הניתוח מתרחשים נזקים חמורים למנותח כתוצאה מרשלנות רפואית. במקרים האלו ייתכן מאוד שקיימת עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית. על מנת לברר האם אכן קיימת עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח פלסטי, יש בשלב הראשון לפנות לעורך דין המתמחה בתחום, לצורך קבלת ייעוץ מקצועי.

יש לציין כי במקרים רבים למרות שלכאורה אכן התקיימה רשלנות רפואית, עדיין לא מדובר במקרה שמצדיק הגשת תביעה משפטית מטעמים כאלו ואחרים. במקרים מסוימים מדובר בתביעה שסיכויי ההצלחה שלה נמוכים מאוד ובאחרים מדובר בתביעה שיכולה להניב פיצויים נמוכים מאוד, גם אם התובע ייצא מהתביעה כשידו על העליונה.

באילו מקרים ייתכן שקיימת עילה להגשת תביעה בעקבות ניתוח פלסטי?

להלן כמה דוגמאות למקרים שבהם ייתכן שקיימת עילה להגשת תביעה משפטית בגין רשלנות רפואית בניתוח פלסטי:

רשלנות רפואית בניתוח פלסטי – חוות דעת רפואית של מנתח פלסטי

מאחר והשופט היושב בדין מכיר את החוק מאחור ומלפנים אך לא שולט ברזי הרפואה כמו מנתח פלסטי, על מנת שניתן יהיה להגיש את התביעה לבית המשפט, יש לצרף, לכתב התביעה מסמך משפטי הנקרא חוות דעת רפואית. את חוות הדעת הרפואית במקרה של רשלנות רפואית בניתוח פלסטי צריך להגיש לרוב פלסטיקאי מומחה. בחוות הדעת עליו לפרט מה בדיוק התרחש במהלך הטיפול וכיצד הרשלנות הרפואית באה לידי ביטוי. כמו כן עליו להעריך את הנזקים שנגרמו למטופל ולהסביר כיצד הרשלנות גרמה לנזקים.

עלות כתיבת חוות דעת רפואית יכולה להגיע ל- 10000 שקלים ואף למעלה מכך. באופן עקרוני מדובר בסכום שצריך להשקיע התובע מכיסו, אך במקרה שבו יוכיח את צדקתו, יחויב הנתבע לשלם את שכר הטרחה של הרופא המומחה. רק במקרים חריגים ניתן יהיה להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח פלסטי ללא חוות דעת רפואית, אך בכל מקרה ללא חוות דעת רפואית לא ניתן יהיה למקסם את כספי הפיצויים.

מה הוא גובה הפיצויים בתביעת רשלנות רפואית בעקבות ניתוח פלסטי?

סכום הפיצויים גמיש ביותר ומשתנה מתביעה לתביעה. אם למשל מדובר בדוגמנית מקצועית שכתוצאה מהניתוח לא תוכל לעבוד עוד בתחום הדוגמנות, מרכיב "הפסד השתכרות לעתיד" יכול להיות משמעותי ביותר. לעומת זאת אם מדובר באדם שכתוצאה מהניתוח החל לסבול מכאבים כרוניים חמורים, דווקא מרכיב ה"כאב וסבל" יהיה משמעותי יותר. בדרך כלל מדובר בכמה מאות אלפי שקלים לכל הפחות.