חמישה סימנים של רשלנות רפואית הסרת שיער בלייזר

רשלנות רפואית בהסרת שיער בלייזר
רשלנות רפואית בהסרת שיער בלייזר

אין ספק שהמהפכה של הסרת שיער בלייזר היטיבה מאד עם נשים ועם גברים ברחבי העולם. רבים יכולים ליהנות משיטה נוחה יחסית להסרת שיער באופן שהוא לצמיתות, והם מקבלים עור חלק יותר שקל יותר לטפח. עם זאת, לצד ההצלחות הרבות, אנו עדים גם לתופעות של רשלנות רפואית בהסרת שיער בלייזר. תופעות אלו גורמות כמובן עוול כבד מאד למטופלים – וגורמות הן לבעיות רפואיות והן להוצאות כלכליות כבדות בהמשך. אז איך אתם תדעו האם גם כלפיכם הגוף המטפל נוהג ברשלנות רפואית? הנה חמישה סימנים שיעזרו לכם להבין:

כך תדעו האם יש כאן רשלנות רפואית

  1. סטנדרטים למרפאה – כשאתם הולכים לעבור טיפול של הסרת שיער בלייזר שימו לב למצב של המרפאה. לא פעם, רשלנות רפואית בהסרת שיער בלייזר מתחילה בשל סטנדרטים לקויים של המרפאה: מרפאה שלא שומרים בה על רמה גבוהה ומוקפדת של סטריליות, שאין בה ציוד חדש ונקי שמנקים אותו באופן קבוע, אי קיומו של חדר התאוששות, או כמובן מרפאה שאין לה רישיון – כל אלו סימנים שצריכים להדליק אצלכם נורה אדומה ודורשת התייחסות מהירה.
  2. בדיקה מקדימה – תמיד כשעומדים לעבור טיפול של הסרת שיער בלייזר, חובה שתעברו בדיקה רפואית מקדימה. הגורם שמטפל בכם צריך לוודא כי אין סיכון סביר שיתרחש בזמן הטיפול. אפשר שאתם רגישים לחשיפה לקרן הלייזר או לצורת הטיפול. במקרים כאלה התוצאה עלולה להיות צלקת על עור הפנים שלכם במקום שבו בוצע הטיפול – וזה מקרה מובהק של רשלנות רפואית בהסרת שיער בלייזר. לכן, שימו לב האם בודקים את היטב לפני הטיפול.
  3. הבהרת סיכונים – כל גורם מטפל חייב להזהיר את המטופלים שלו מפני הסיכונים שיש בטיפולים של הסרת שיער בלייזר – כולל הסברים על מצבים שבהם יש כתמים בעור או צלקות בעקבות הטיפול, הבהרה על כאבים בזמן הטיפול, וכן חובה שייתן הסבר על אלטרנטיבות שונות במידת הצורך. אם זה לא ניתן – מדובר על מקרה מובהק של רשלנות רפואית בהסרת שיער בלייזר.
  4. הסכמה מדעת – ברמה הבסיסית, על מנת שתעברו טיפול של הסרת שיער בלייזר, חובה שתתנו את מה שמכונה הסכמה מדעת. כלומר שתהיו במצב שבו אתם מודעים לגמרי לכל ההשלכות של הטיפול, שקיבלתם הבהרה מלאה על הטיפול ועל תופעות הלוואי, שהסבירו לכם מהם אחוזי ההצלחה, ועוד. ללא הסכמה מפורשת שלכם מדעת – אי אפשר לטפל בכם!
  5. התעלמות בזמן הטיפול – זה נכון שלעתים הטיפול בלייזר כרוך בכאב מסוים ובאי נוחות, אך אם המטפל מתעלם מהבקשה שלכם להפסיק את הטיפול עקב כאב חד והוא מתעקש להמשיך – זהו מקרה חמור מאד של רשלנות רפואית שיש להיות ערים אליו.

מאחלים טיפול מצליח

על אף שיש שרלטנים בתחום – הרי שיש גם לא מעט מטפלים מצוינים בתחום של הסרת שיער, ואנו מאחלים לכם שלאחר בדיקה מדוקדקת שתערכו – תפנו רק למטפלים מצוינים.