מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית פירושה מתן שירות רפואי שבמהלכו המטפל לא נקט מידת זהירות או הפעיל שיקול דעת מוטעה ונקט או לא נקט בפעולה כזו או אחרת אשר הביאה, בסופו של יום, לפגיעה בבריאותו של המטופל וגרמה לו נזק.

המושג רשלנות רפואית אינו מתאר מצב אחד של סיבה ותוצאה אלא יכול לכלול סיבות שונות שהביאו לתוצאות שהסבו נזק גופני ונפשי למטופל. הרשלנות יכולה להתבטא מאבחון שגוי, ביצוע הליך רפואי שגוי או אפילו אי מסירת מלוא המידע הרפואי למטופל.

תהליך הגשת תביעה

הייעוץ והעזרה של עורך דין לרשלנות רפואית היא מחייבת בתביעות רשלנות רפואית מול בתי חולים. אחד הקשיים הראשונים בהם תיתקל הינו מציאת מומחה שיכתוב חוות דעת רפואית עבורך. לעורך הדין לרשלנות רפואית יש "בנק" של מומחים אליהם הוא יפנה את הלקוח במטרה לקבל חוות דעת רפואית בתחום ספציפי.

לאחר קבלת חוות הדעת, עורך הדין לרשלנות רפואית יבחן אותה ובאם היא טובה דיו היא תצורף לכתב התביעה (במידה ולא תהיה מספקת תיאלץ להישלח על ידי העורך דין לחוות דעת נוספת).

ברגע שעורך הדין לרשלנות רפואית יגבה את טענותיך עם המלצות מומחים הוא ימליץ לך האם להגיש את התביעה קרוב לאיזור מגוריך או באיזור בית החולים בו קיבלת טיפול רשלני, לטענתך.

תביעות רשלנות רפואית עלולות להימשך מספר שנים והפיצויים אותם יכול עורך הדין לרשלנות רפואית לדרוש נעים בין כמה אלפי שקלים בודדים למאות אלפים ואפילו מיליונים במקרים של נזקים בלתי הפיכים.

מקרה לדוגמא – ייצוג על ידי עורך דין לרשלנות רפואית בבאר שבע

תושבת באר שבע ביקשה לעבור ניתוח שגרתי לקיצור קיבה אך סיבוכים הובילו לכריתה מלאה של הקיבה ולנכות.

האישה עברה ניתוח "שרוול" בבית חולים סורוקה בבאר שבע.

לאחר הניתוח פיתחה האישה חום ועל אף שאובחנה דליפה שוחררה לביתה ורק לאחר שהדליפה החמירה היא אושפזה בשנית.

על פי כתב התביעה, במהלך האשפוז השני התחוור כי נוצרו שני חורים עם נמק בדופן האחורי של איבר בעיכול. לאחר מכן התברר לאישה כי לא היה צורך מלכתחילה בנקיטת הליך זה.

התגלו שני חורים עם נמק בדופן האחורי של איבר העיכול. לאחר מכן התברר לבני הזוג כי לא היה צורך בכריתת הקיבה המלאה, וכי סוג הניתוח שהומלץ לה כולל סיכונים רבים.

לייעוץ מעורך דין לרשלנות רפואית בבאר שבע והדרום

עורך הדין לרשלנות רפואית בבאר שבע כתב בכתב התביעה "בחירה מוטעית בסוג הניתוח ובאופן הטיפול לאחריו, הוביל לכריתה מלאה של קיבתה של התובעת, למסכת ייסורים קשה, להידרדרות קשה במצבה הנפשי ובחיי האישות שלה ושל בעלה ולהפיכתה לנכה בשיעור מלא".

סוף דבר

תביעות רשלנות רפואית הן בבחינת נושאים מורכבים וקשים להוכחה ודורשים הכוונה ועזרה של עורך דין לרשלנות רפואית אשר הוכיח הצלחותיו בעבר.

עורך דין לרשלנות רפואית חייב להיות מומחה בניהול מו"מ היות ורבים מהתיקים, במקרים אלו, ועל מנת לקצר את זמן הסבל לתובע, מסתיימים בפשרה.

עורך דין לרשלנות רפואית שמומחה בתחומו יידע לשערך את גובה הפיצוי המגיע ללקוח, בנסיבות הקיימות, ובעת המו"מ לעמוד על זכויותיו בהתאם.