אין דבר יותר קשה מאשר לאבחן אדם חולה ללא מכשור מתקדם, ללא מכשירי הדמייה ולחץ הזמן כאשר יש לפנות אותו לבית החולים. על כן ניתן לומר כי התפקיד של כונני החירום אשר פועלים באמבולנסים הוא תפקיד קשה ביותר מטבע הדברים וכי זוהי הסיבה העיקרית לכך שיש טעיות בטיפול שנותן האמבולנס. אך עלינו לזכור כי לעתים הרשלנות נובעת בגלל דברים אחרים כמו למשל הכשרה לא מספקת של החובשים באמבולנס או בגלל עייפות של הצוות אשר עובד כבר הרבה שעות. כך או כך זה ברור כי אסור להשלים עם רשלנות של צוותי האמבולנס מכיוון שפעמים רבות יש לה השפעה אדירה על סיכויי ההחלמה של החולה. ככל שצוות האמבולנס יבצע את עבודתו בצורה יותר טובה כך הסיכוי של החולה להבריא הוא יותר גבוה וזהו משהו שיש לקחת בחשבון.

כיצד נצמצם את האפשרות לרשלנות רפואית באמבולנסים?

אז מה אנחנו צריכים לעשות בכדי לטפל בבעיה הזאת? כיצד נפתור אותה ונבטיח כי תהיה פחות רשלנות? אם כן זה ברור כי קודם כל הממשלה צריכה להקצות הרבה יותר תקנים ולתת הכשרה הרבה יותר מקיפה בתחום הזה וזה לא משנה אם אנחנו מדברים על תקנים למד"א או בשביל אמבולנס פרטי. עלינו גם לזכור כי זוהי האחריות של הצוותים באמבולנסים לקבל הכשרה מקיפה וללמוד כל הזמן על רפואה ועל דרכי אבחון וזאת בכדי שהם יטפלו בעצמם בצורה הרבה יותר טובה ומקיפה וזהו גם כן משהו שיש לזכור כאשר אנחנו מדברים על מקצועיות של הצוותים.

מה קורה אם נפלתי קורבן לרשלנות רפואית?

עליכם לדעת כי אם נפלתם קורבן רשלנות רפואית של אמבולנס פרטי או של אמבולנס ציבורי אתם לא צריכים להשלים עם כך. מה שאתם צריכים לעשות זה לפנות אל עורך דין אשר ייצג אתכם ויעזור לכם לקבל פיצוי בגלל הרשלנות. עליכם לקחת בחשבון כי פעמים רבות הרשלנות הזאת גורמת לכם לנזק חמור והדרך היחידה שלכם להתגבר עליה היא פשוט לקבל פיצוי מתאים. עליכם גם לקחת בחשבון כי פעמים רבות התביעה שתגישו תתמרץ את הצוותים הרפואיים לשפר את עבודתם ועל כן לתביעות אלו יש תפקיד חשוב ביותר והן משפיעות על תרבות העבודה של עולם הרפואה וגורמת לכל הצוותים פשוט להיות יותר טובים.

האם כל עורך דין יכול לטפל במקרים של רשלנות רפואית?

כאשר אנחנו מדברים על רשלנות של אמבולנס פרטי או בכלל של צוותים רפואיים אנחנו צריכים לזכור כי ממש לא כל עורך דין יכול לטפל בתביעות אלו. עליכם לפנות אך ורק אל עורך דין המתמחה בנזיקין וזאת בכדי להבטיח כי הטיפול בכם יהיה הטוב ביותר וכי אתם תקבלו את המגיע לכם ולא שקל אחד פחות.