עצות להכנת תביעות רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית
תביעות רשלנות רפואית

נפגעתם מרשלנות רפואית? חושבים להגיש תביעה ולדרוש פיצוי? כדאי שתבצעו את ההכנות הדרושות ותתייעצו מוקדם ככל האפשר עם עורך דין מקצועי

רשלנות רפואית היא מושג המתאר מתן שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה וגרימת נזק למטופל. מאות מקרים של רשלנות רפואית נידונים מדי שנה בין כתלי בית המשפט. רשלנות רפואית שייכת לדיני נזיקין ותביעות מן הסוג הזה מוגשות במסגרת אזרחית, אך הדגש מבחינת הציבור הרחב צריך להיות על הכנה מוקדמת. אלו תביעות מורכבות הכוללות שילוב ושיתופי פעולה בין מאות מסמכים, רישומים ותעודות. רק הכנה יסודית תאפשר הגשת תביעה וקיצור תהליכים לקראת קבלת הפיצוי הכספי.

העצה החשובה ביותר בהכנת תביעות רשלנות רפואית היא להקדים ולפנות לעורך דין. לא ניתן להגיש תביעת רשלנות באופן עצמאי וגם אין סיבה לעשות את זה. עורך דין הבקיא בדיני נזיקין הוא גורם אובייקטיבי העומד לרשות הלקוח מהרגע הראשון. תפקידו להכיר את פסקי הדין התקדימיים, להמליץ על רופא לכתיבת חוות דעת ולגבש אסטרטגיה. המקצועיות של עורך הדין משפיעה באופן ישיר על גובה הפיצוי ועל הטענות המוצגות בין כתלי בית המשפט.

טיפים לניהול תביעות רשלנות רפואית מוצלחות

יש עוד כמה טיפים שיכולים לעזור בניהול תביעות רשלנות רפואית בארץ ובעולם:

א. נצלו את חוק זכויות החולה – זכרו כי חוק זכויות החולה מגבה אתכם בדרישה לקבל את התיק הרפואי. התיק שייך לכם מתוקף החוק ואתם רשאים לפנות למוסד הרפואי בו טופלתם כדי לקבל אותו. נצלו זאת והשתמשו במידע המופיע בתיק כדי להגיש תביעה מסודרת. בנוסף, תוכלו לפנות לעורך דין העוסק ברשלנות רפואית כדי להשיג תיעוד רלוונטי.

ב. דעו את מי לתבוע – לא כולם יודעים מול מי להגיש תביעות רשלנות רפואית. כתב התביעה צריך להיות מוגש נגד הנתבעים הנכונים, בעיקר באירועים המערבים כמה רופאים ממוסדות שונים. הבחינו בעיקר בהבדלים בין הגשת תביעה נגד רופא משפחה, בית החולים, קופת חולים או מרפאת מומחים. רכזו משאבים בהגשת התביעה הנכונה ותמנעו מצב של דחיות ובזבוז כספים.

ג. בררו על העלויות של תביעות רשלנות רפואית – עלות חוות דעת רפואית יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים ותביעות רשלנות נחשבות יקרות גם בהשוואה לתביעות אחרות. עליכם לדעת כבר בשלבים הראשונים כמה צפויה התביעה לעלות ולהביא בחשבון מצב בו לא תקבלו את הפיצוי הדרוש. זכרו כי שווי התביעה מורכב בעיקר מפרמטרים כמו סוג הנזק, הגיל שלכם, יכולת ההשתכרות, המצב המשפחתי וכן הלאה. התייעצו עם עורך דין לגבי אופן קביעת הפיצוי וודאו שאתם יכולים לעמוד בהוצאות הראשוניות.

החשיבות של תביעות רשלנות רפואית צריכה להיות ברורה לכל אזרח במדינה דמוקרטית. השאלה היחידה היא כיצד מממשים את הזכות מבלי להיכנס לחובות, או איך מתייעצים עם עורך דין מנוסה.