רשלנות רפואית כאבי גב
רשלנות רפואית כאבי גב

רשלנות רפואית כתוצאה מניתוחי גב

רשלנות רפואית היא היום אחת הסיבות העיקריות לתביעות שמנהלות כנגד צוותים רפואיים ובתי חולים. זאת משום, שרשלנות כזאת גורמת נזק ברור למטופל – נזק, שיכול היה להימנע, ואין בכלל ספק שאם זה אכן קרה – מגיעים לו פיצויים מהמוסד הרפואי או מהאדם שסרח. רשלנות רפואית היא עילה לתביעה בכל תחומי הרפואה, לרבות ניתוחי גב – שהם ניתוחים מורכבים שבהם פעולה לא נכונה (או חוסר פעולה) – יכולה לגרום לפגיעה חמורה.

אילו פגיעות יכולות להיות בניתוחי גב כתוצאה מרשלנות רפואית?

כפי האמור לעיל, ניתוחי גב הם ניתוחים מורכבים מאוד, שכן הם מערבים התקרבות לעצבים מאוד חשובים ולמערכות חיוניות נוספות. למעשה, כל פגיעה בעצב לא נכון באזור החוליות, עלול לגרום לשיתוק חלקי או מלא, ולכן, ברוב המקרים, הרופאים לא ממהרים להמליץ על ניתוח.
רק אם כל הדרכים האחרות לטיפול בכאבי גב (טיפול בכדורים, פיזיותרפיה, התעמלות וכד') לא עוזרות, יומלץ, בדרך כלל, על ניתוח גב.

מהי רשלנות רפואית בניתוחי גב?

רשלנות רפואית בניתוחי גב היא סטייה של הרופא מהפרקטיקה המקובלת בניתוחי גב מסיבה כלשהי, אשר כתוצאה ממנה נגרם למטופל נזק בלתי הפיך. אבל, רשלנות רפואית בניתוחי גב היא לא רק רשלנות שמתרחשת במהלך הניתוח עצמו – אלא גם הרבה לאחריו. כך למשל, במהלך השעות שלאחר הניתוח עלול להתפתח דימום אפידורלי בין החוליות, ואם לא מאבחנים אותו בזמן – הוא עלול לגרום לשיתוק. לכן, חשוב מאוד להשגיח על המטופל גם לאחר הניתוח, שכן כל חוסר שימת לב כזה עלול לגרום לו לנזק בלתי הפיך, ולהגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית כאבי גב – לאור כל זאת, חשוב לדעת:

זכרו: רשלנות רפואית כאבי גב היא מעשה מאוד חמור. אם יש לכם חשד שנגרם לכם נזק בגין טיפול רפואי לא נכון – פנו לעורך דין רשלנות רפואית ובדקו את העניין. רק בריאות.[/fusion_text]